Zespół Szkolno-Przedszkolny w Przechodzie

Fascynujący Świat       „Misja Przyroda – Zielone Szkoły    Szkoła uczestniczy w projekcie Nauki i Technologii           w Parkach Narodowych”            LEPSZA SZKOŁA (j. polski)

logo animowane                   misja                                                             logo LS

Program Światowej Federacji Badmintona          Odkrywcy Sekretów
                             „Shuttle Time – Czas na Lotkę”

Nauki

images                                                  logo

„Szkoły przyszłości w Gminie Korfantów

RPOOPOEFS kolor 2

przedszkolaczki
             Przedszkole w Przechodzie i Rzymkowicach

Odkrywcy Sekretów Nauki

BEZPIECZNE WAKACJE 2019

bezpieczne wakacje 360 300

7 czerwca 2019 roku w ramach udziału w akcji BEZPIECZNE WAKACJE gościliśmy w naszej szkole policjantów z Posterunku Policji          w Korfantowie. Pogadanka dotyczyła bezpiecznych zachowań nad wodą,          w podróży, w górach. Policjanci przestrzegali uczniów przed niebezpiecznymi sytuacjami, z jakimi mogą się zetknąć w domu, przy pracach w gospodarstwie domowym i innych nietypowych sytuacjach.

Na korytarzu szkolnym wykonano gazetkę tematyczną poświęconą bezpieczeństwu na wakacjach.

Wszyscy uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną pt. „Bezpieczne wakacje”.

Wychowawcy klas przeprowadzili pogadanki na temat jak bezpiecznie korzystać z kąpieli słonecznych i wodnych. Jak zdrowo, i bezpiecznie bawić się w czasie wakacji.

Rozdano uczniom kamizelki odblaskowe w ramach akcji "Dobrze cię widzieć" prowadzonej przez Fundusz Sprawiedliwości

IMG 0592

Wycieczka klas IV-VI 2019

04.06.2019 uczniowie klas IV – VI wyruszyli, na oczekiwaną długi rok, wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej.

O godzinie 7:30 wyjechaliśmy spod szkoły w towarzystwie naszych nauczycieli p. D. Łapot, p. A. Walczuk oraz p. G. Łaszczewskiego. Oprócz nich jechała z nami pilotka Biura Podróży Turbud p. O. Gołębiewska, a za kółkiem siedział p. A. Siembida.

Najpierw pojechaliśmy do Parku Zdrojowego w Kudowie Zdroju, gdzie mogliśmy spróbować wód mineralnych, podziwiać parkową roślinność oraz jego otoczenie.

Ogromne wrażenie zrobiła na nas Kaplica Czaszek w Czermnej. Zupełnie inaczej wyobrażaliśmy sobie to miejsce. Jego niezwykłość przeszła nasze oczekiwania.

Następnie swe kroki skierowaliśmy na szlak ginących zawodów. Po przejściu ok. 200 metrów trafiliśmy do skansenu, w którym mieliśmy okazję oglądać w mini ZOO strusie, bażanty, pawie, owce, wielbłąda i inne rodzime i egzotyczne zwierzęta.

Kolejną atrakcją, była obserwacja lepienia z gliny garnka. Z ogromnym zainteresowaniem i w niezwykłym skupieniu podpatrywaliśmy, jak pod palcami garncarza powstaje naczynie. Później sami próbowaliśmy, przy pomocy animatorów, swoich sił w garncarstwie. Każdy z nas ulepił miseczkę z gliny, którą ozdabialiśmy kolorowymi paskami.

Po ciężkiej pracy z ogromnym apetytem zajadaliśmy się pajdą swojskiego chleba ze smalcem lub masłem. W skansenie obejrzeliśmy wyposażenie wiejskiego domu, sprzęty, jakimi posługiwano się dawniej w wiejskim gospodarstwie. Oglądnęliśmy świat z wysokości młyna.

Potem pojechaliśmy na pyszny obiad, a stamtąd przeszliśmy do Muzeum Papiernictwa. Zwiedziliśmy je, poznaliśmy historię papiernictwa oraz papierni w Dusznikach Zdroju, a także mogliśmy podpatrzeć, jak kiedyś czerpano papier. Z uwagą obserwowaliśmy pracę papiernika oraz jej efekt.

Podróż zakończyliśmy w parku zdrojowym skąd wyruszyliśmy w powrotną drogę do Przechodu.

Wycieczka była pouczająca i ciekawa. Z pewnością na długo ją zapamiętamy.

wycieczka IV-VI 2019

Dzień Dziecka 2019

Tego dnia każde dziecko sobie życzy niespodzianek i słodyczy, zdrowia, szczęścia i radości, niekończącej się młodości, dobrych ocen na świadectwie i …czego zechce………

03 czerwca 2019 r. obchodziliśmy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Przechodzie „Dzień Dziecka”. Dwie godziny lekcyjne wypełnione były licznymi konkurencjami sportowo–rekreacyjnymi. Zmagania wyłoniły zwycięzców w kategorii „Najlepszy Sportowiec Szkoły w roku szkolnym 2018/2019” otrzymali oni od pani dyrektor dyplomy. Podczas przerwy Rada Rodziców zaskoczyła dzieci niespodzianką. Były to pyszne lody i owocowe soczki.
Jeszcze raz życzymy wszystkim dzieciom, tym małym i dużym, WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!!!

dzie dziecka 2019

Piknik Rodzinny 2019

02.06.2019

Jak co roku, gościliśmy rodziców, dziadków, ciocie i wujków naszych uczniów na PIKNIKU RODZINNYM. Swoją obecnością zaszczycił nas Starosta Nyski pan Andrzej Kruczkiewicz.

Harmonogram imprezy wypełniony był przeróżnymi atrakcjami. Rozpoczęliśmy od występu artystycznego przedszkolaków i uczniów. Szczególnie przedszkolaki zrobiły furorę swoim występem. Gromkim brawom nie było końca.

W kawiarence można było wypić kawę i zjeść przepyszne ciasto, które upiekły mamy. Ponadto zostały przygotowane kiełbaski z grilla.

Niesamowitych przeżyć dostarczył startującym rodzinom konkurs o zdobycie tytułu „Super Rodzinka”. Rodziny rywalizowały ze sobą w różnych konkurencjach sportowych: strzał na bramkę, łapanie piłki, rzutki. Po podliczeniu punktów nagrodzono sześć rodzin.

Po sportowych zmaganiach dużym powodzeniem cieszył się „prysznic” strażacki OSP w Przechodzie i wypożyczona z Urzędu Miejskiego w Korfantowie dmuchana zjeżdżalnia.

Dzieci chętnie poddawały się „zabiegom kosmetycznym”, których wynikiem było bajkowe malowanie.

Dzięki wielu sponsorom w trakcie pikniku odbywała się sprzedaż cegiełek na rzecz przyszłorocznych wycieczek i imprez edukacyjnych dla naszych uczniów.

Na zakończenie pani Dyrektor ZSP w Przechodzie Elżbieta Rauch podziękowała wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania wspaniałej, rodzinnej imprezy: Sołtys Przechodu p. Grażynie Hoffmann, Radzie Sołeckiej, OSP w Przechodzie, Prezes Mniejszości Niemieckiej z Przechodu - p. Małgorzacie Lisson, Radzie Rodziców oraz nauczycielom. Żegnając się zaprosiła wszystkich na kolejny piknik za rok.