Aktualności
Informacje
Rodzice i uczniowie
Język niemiecki
Projekty i programy
Zajęcia dodatkowe finansowane w ramach projektu
„Więcej, lepiej, szybciej – rozwój kompetencji kluczowych
uczniów szkół Gminy Korfantów w roku szkolnym 2012/2013”
W Zepole Szkolno-Przedszkolnym w Przechodzie jest realizowany projekt pn. „Więcej, lepiej, szybciej” – rozwój kompetencji kluczowych uczniów szkół Gminy Korfantów w roku szkolnym 2012/2013” , finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych .
W ramach projektu będą realizowane następujące zajęcia :
a) Zajęcia w ramach bloku matematyczno – przyrodniczego w sekcji „Miłośnik przyrody”.
![]() |
Miłośnik przyrody |
b) Zajęcia w ramach bloku matematyczno – przyrodniczego w sekcji „Mały matematyk”.
![]() |
Mały matematyk |
c) Zajęcia w ramach bloku artystycznego „Sztuka niejedno na imię” w sekcji warsztaty plastyczne.
![]() |
Sztuka niejedno ma imię |
d) Zajęcia w ramach bloku artystycznego „Sztuka niejedno na imię” w sekcji nauki o sztuce i dziedzictwie kulturowym.
e) Zajęcia w ramach bloku języków obcych w sekcji języka angielskiego „Spotkajmy się na London Bridge”
![]() |
Spotkajmy się na London Bridge |
LIST OD KRÓLOWEJ ANGLII ELŻBIETY II
Uczniowie klas 1-3 w ramach projektu „Więcej, lepiej, szybciej” na zajęciach z języka angielskiego napisali list do Królowej Anglii. W trakcie zajęć 16.03.2013r. uczyli się o rodzinie królewskiej, rysowali portret Jej Wysokości oraz pisali kartkę z życzeniami. Spośród wszystkich prac zostały wybrane najładniejsze i to właśnie one zostały wysłane. Portret Królowej przygotowała Daria Rajewska z klasy III, natomiast kartkę Elżbieta Kuźnik z klasy IV. List został wysłany tuż po zajęciach.
![]() |
19 maja 2013 |
06.05.2013r. dostaliśmy podziękowania od samej Królowej Anglii Elżbiety II. Jej Wysokość napisała do nas list w którym podziękowała za życzenia urodzinowe, narysowany portret oraz kartkę z życzeniami. Czujemy sie wyjątkowo wyróżnieni gdyż z uwagi na liczną pocztę jaką otrzymuje Elżbieta II, nie jest wstanie odpisać każdemu – nas jednak spotkał ten zaszczyt.
f) Zajęcia w ramach bloku języków obcych w sekcji języka niemieckiego „Spotkajmy się unter den Linden”
g) Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka polskiego.
![]() |
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka polskiego. |
h) Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki.
![]() |
ZDW z matematyki |
i) Zajęcia „Jakie to proste” z wykorzystaniem technologii informatycznej ICT.
![]() |
Jakie to proste |
j) Zajęcia w ramach bloku sportowego „Mały olimpijczyk”.
![]() |
Mały olimpijczyk |
AQUAPARK WROCŁAW
18 maja 2013r. odbyła się wycieczka w ramach projektu „Więcej ,lepiej, szybciej...” w sekcji sportowej Mały olimpijczyk do Aquaparku we Wrocławiu. Dzieci uczyły się i doskonaliły umiejętności pływackie. Uczestniczyły w grach i zabawach rekreacyjnych w wodzie oraz korzystały z urządzeń i atrakcji parku wodnego. Na zakończenie pobytu zjadły z apetytem pyszny obiad. Pełne wrażeń i zmęczone wróciły do domu.
![]() |
Aquapark Wrocław |
k) Zajęcia w ramach wsparcia pedagogiczno – psychologicznego.
![]() |
Wsparcie pedagogiczno-psychologiczne |
Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania
uczniów klas I-III szkół podstawowych
Zajęcia dodatkowe finansowane w ramach projektu
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Przechodzie -Szkoła Podstawawa w Przechodzie przystąpiła do projektu pn.: Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych. Projekt jest realizowany przez Gminę Korfantów, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Projekt obejmie trzy sfery aktywności uczniów:
1. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
![]() |
Zajęcia logopedyczne |
2. Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
![]() |
Zajęcia korekcyjne |
3. Zajęcia dla dzieci wybitnie uzdolnionych z uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.
![]() |
Zajęcia matematyczne |
Zespół Szkół w Przechodzie realizował projekt:
1. Projekt pod nazwą "Rodem Korfantowianin, a w przyszłości Europy obywatel"
ROK SZKOLNY 2011/2012
ZESPÓŁ SZKÓŁ W PRZECHODZIE, wraz z pozostałymi szkołami gminy Korfantów
przystapił do realizacji projektu „Rodem Korfantowianin, a w przyszłości Europy obywatel”
(w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia
i kompetencji w regionach Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie
wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,
Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie
do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych).
Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedsięwzięcie skierowane jest do uczniów klas I-VI. Uczniowie będą
brali udział w pięciu modułach zadaniowych:
1. Blok artystyczny „Sztuka niejedno ma imię”
2. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze „W krainie liter i liczb”
3. Blok matematyczno-przyrodniczy „Miłośnik przyrody”, „Mały matematyk”
4. Blok sportowy „Mały olimpijczyk”
5. Wsparcie pedagogiczno-psychologiczne
W ramach projektu 21.12 .2011 r. odbyła się już wycieczka do Teatru Lalki i Aktora w Opolu .
W wycieczce brali udział uczniowie uczestniczący w warsztatach teatralnych
bloku artystycznego „SZTUKA NIEJEDNO MA IMIĘ”.
Okres realizacji projektu: rok szkolny 2011/2012
![]() |
Korfantowianin |
![]() |
Warsztaty teatralne |
W roku szkolnym 2012/2013 Realizowane są programy i innowacje:
Programy:
"Owoce w szkole"
"Szklanka mleka"
Innowacje:
"Wiem jak prawidłowo korzystać z komputera"
"Wszystko wokół może być muzyką"